Prezentowany zbiór tekstów to interdyscyplinarne studia dotyczące wizerunku władzy kreowanego zarówno przez media, jak i samych polityków. Przedstawiona tu refleksja dotyczy roli mediów jako kanałów komunikacji między politykami a opinią publiczną, a także ich znaczenia w kształtowaniu postaw społecznych. W obliczu dynamicznych zmian związanych z rozwojem mediów ich wykorzystanie w komunikacji stwarza zarówno nowe szanse, jak i zagrożenia. Budzi też obawy związane z transparentnością działań i ich rzeczywistym obliczem. Problematyka ta bez wątpienia wymaga badań naukowych, które wskazywałyby, w jaki sposób politycy starają się kształtować opinie, popularyzować sądy, wdrażać zmiany czy zdobywać władzę. Wiąże się to z szeregiem problemów badawczych ukazujących zmiany, jakie zaszły w ostatnim czasie w komunikacji politycznej.
media ; polityka ; komunikacja
Zasady cytowania
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Uwagi dotyczące praw autorskich
Autorzy publikujący w tym czasopiśmie wyrażają zgodę na następując warunki:
Wyraża się zgodę i zachęca autorów do publikacji ich tekstu w Internecie (np. w repozytorium instytucji lub na jej stronie internetowej) przed lub podczas procesu składania tekstu jako, że może to prowadzić do korzystnych wymian oraz wcześniejszego i większego cytowania opublikowanego tekstu (Patrz The Effect of Open Access). Zalecamy wykorzystanie dowolnego portalu stowarzyszeń badawczych z niżej wymienionych: