Bąkowski, T. (2007). Administracyjnoprawna sytuacja jednostki w świetle zasady pomocniczości, Warszawa: Oficyna a Wolters Kluwer business, 60-65; 23-24; 176-182.
Ciepielewska-Kowalik A., 2016, Koprodukcja w polityce opieki i edukacji przedszkolnej, PAN, Warszawa.
Delong, M. (2001). Korporacjonizm i subsydiarność w nauczaniu Jana Pawła II, [w:] Zasada pomocniczości. Wymiar europejski, narodowy, regionalny i lokalny, red. A. Pawłowska, S. Grabowska, Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 26-27.
Dolnicki, B. (2005). Ustawa o samorządzie powiatowym. Komentarz, Warszawa: Wolters Kluwer, 25.
Fundowicz, S. (2005). Decentralizacja administracji publicznej w Polsce, Lublin: Wydawnictwo KUL, 21-22.
Ganowicz, E. (2016). Zasada subsydiarności w organizacji i funkcjonowaniu samorządu terytorialnego w III Rzeczypospolitej Polskiej, „Wrocławskie Studia Politologiczne” nr 20, 145-146.
Goodman, J.B., Lovemen, G.W. (1991). Does privatization serve the public interest?, “Harvard Business Review”, Nov-Dec;69(6), https://hbr.org/1991/11/does-privatization-serve-the-public-interest (15.06.2017).
Herczyński, J., Sobotka, A. (2014). Diagnoza zmian w sieci szkół podstawowych i gimnazjów 2007– 2012, Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych, s. 18.
Horne M., Shirley T. (2009). Coproduction in public services: a new partnership with citizens, Making government work better. Discussion paper, http://webarchive.nationalarchives.gov.uk/+/http:/www.cabinetoffice.gov.uk/media/207033/public_services_co-production.pdf.
Interpelacja nr 5483 do ministra edukacji narodowej i sportu w sprawie zasad prowadzenia szkół publicznych przez podmioty niepubliczne, Poznań, dnia 5 listopada 2003, http://orka2.sejm.gov.pl/IZ4.nsf/main/6694B778.
Jakobsen, M., Andersen, S.C. (2016). Coproduction and Equity in Public Service Delivery, “Public Administration Review” Volume 73, Issue 5, 705.
Kaczyńska, A. (2017). Oświata i wychowanie jako zadanie publiczne gmin. Czynniki wpływające na efektywność wydatków budżetowych, Warszawa: CeDeWu.
Kołomycew, A. (2016). Przedsiębiorstwa społeczne w procesie koprodukcji usług publicznych. Analiza uwarunkowań prawno-instytucjonalnych, [w:] Od kwestii robotniczej do nowoczesnej kwestii socjalnej. Studia z polskiej polityki społecznej XX i XXI wieku. T. 4, red. P. Grata, Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 176-178.
Kwieciński, Z. (2011). Cztery i pół. Preliminaria – Liminaria – Varia, Wrocław: Wydawnictwo Naukowe DSW, s. 143.
Majka J., 1988, Katolicka nauka społeczna, Ośrodek Dokumentacji i Studiów Społecznych, Warszawa, 249.
Marzec-Holka, K. (2015). Peryferie edukacyjne szkół wiejskich w warunkach niżu demograficznego, „Pedagogika Społeczna”, nr 3(57), 154.
Millon-Delsol Ch. (2005), Zasada pomocniczości, Kraków: Znak, 57.
Molendowska, M. (2011). Ewolucja chrześcijańsko-demokratycznej wersji zasady pomocniczości, [w:] Zasada pomocniczości. Wymiar europejski, narodowy, regionalny i lokalny, red. A. Pawłowska, S. Grabowska, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2011, 11;16.
Nabatchi, T., Sancino, A., Sicilia, M. (2017). Varieties of Participation in Public Services: The Who, When, and What of Coproduction, early view article, DOI:10.1111/puar.12765 (zostanie opublikowany w 2017 roku w “Public Administration Review”).
NIK (2015). Wykonanie wybranych zadań oświatowych przez jednostki samorządu terytorialnego. Informacja o wynikach kontroli, KNO-4101-007-00/2014 Nr ewid. 49/2015/P/14/027/KNO, Departament Nauki, Oświaty i Dziedzictwa Narodowego Najwyższej Izby Kontroli, Warszawa.
Ostom, E. (1978), Citizen Participation and Policing: What Do We Know?, “Nonprofit and Voluntary Sector Quarterly” Vol 7, Issue 1-2, 102 – 108.
Ostrom, E. (1996). Crossing the great divide: Coproduction, synergy and development, „World Development” 24 (6), 1073-1075.
Parks, R.B., Baker, R.P., Kiser, L., Oakerson, R.J., Ostrom, E., Ostrom, V., Percy, S.L., Vandivort, M., Whitaker, G.P., Wilson, R. (1981). Consumers as Co-producers of Public Services: Some Economic and Institutional Considerations, “Policy Studies Journal” nr 9, 1-11.
Popławska, E. (2000). Zasada subsydiarności w traktach z Maastricht i Amsterdamu, Warszawa: Scholar, 117.
Prestoff, V. (2012). Innovations in Public Services: Co-Production and New Public Governance in Europe, [w:] Towards Peer Production in Public Services: Case from Finland, red. A. Botero, A. Gryf Paterson, J. Saad-Sulonen, Aalto University publication series Crossover 15/2012, Helsinki 2012,16.
Sedova, T. (2005). Towards the Idea of Civil Society: Two Understanding of the Principle of Subsidiarity, [w:] Civil Society as Democratic Practices, red. A.F. Perez, S.P. Gueye, F. Yang, The Council in Research in Values and Philosophy, Washington, 114-115.
Simmonds, G. (200). Consumer representation in Europe - policy and practice for utilities and network industries. Universal and public service obligations in Europe, Research Report 15, Bath: University of Bath, School of Management.
Sirianni, C. (2009). Investing in Democracy. Engaging Citizens in Collaborative Governance, Washington: Bookings Institutions Press, 39.
Sowa, B. (2011). Konstytucyjna zasada pomocniczości w ustroju samorządu terytorialnego, [w:] Zasada pomocniczości. Wymiar europejski, narodowy, regionalny i lokalny, red. A. Pawłowska, S. Grabowska, Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 175-176; 179; 187.
Sześciło, D. (2015). Samoobsługowe państwo dobrobytu. Czy obywatelska koprodukcja uratuje usługi publiczne?, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar, 76; 77;83-85;81.
Zięba-Załucka, H. (2011). Konstytucjonalizacja zasady subsydiarności w Polskiej Konstytucji a społeczeństwo obywatelskie, [w:] Zasada pomocniczości. Wymiar europejski, narodowy, regionalny i lokalny, red. A. Pawłowska, S. Grabowska, Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów, 67.