Balcerzyk, D., Oślizło, M. (2023). Determinants of interpersonal communication on the example of a selected organization. Hori-zons of Politics, 14(47), 131–147. DOI: 10.35765/HP.2390.
Castells, M. (2013). Władza i komunikowanie. Warszawa: Wydawnic-two Naukowe PWN.
Chavadi, C., & Thangam, D. (2023). Global perspectives on social media usage within governments. Hershey: IGI Global Publisher of Timely Knowledge.
Chlipała, P., & Rawski, M. (Red.). (2023). Komunikacja marketingowa wobec wyzwań współczesności. Kraków: Wydawnictwo Uniwersy-tetu Ekonomicznego w Krakowie.
Chmielewski, Z., Reczek, J., & Tworzydło, D. (Red.). (2012). Innowacje i komunikowanie w samorządzie – trendy i perspektywy. Rzeszów: Newsline.
Chrzanowski, O. (2014). Partycypacja publiczna. Krok po kroku. War-szawa: Fundacja Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych.
Czakon, W. (2024). Podstawy metodologii badań w naukach o zarządzaniu. Warszawa: Wydawnictwo NieOczywiste.
Digital Poland 2024 – raport social media w Polsce (2024, luty). https://empemedia.pl/ digi-tal-poland-2024-raport-social-media-w-polsce/ (dostęp: 12.09.2025).
Dzwonkowska-Godula, K. (2018). Polityka informacyjna i komunikacyjna władz samorządowych. Studium przypadku wiejskiej gminy Zgierz. Studia Obszarów Wiejskich, 51, 27–45. DOI: 10.7163/SOW
Florczak, E., & Skrobisz, K. (2023). Samorząd gminny a ekonomia spo-łeczna – struktura organizacyjna i perspektywy współpracy. War-szawa: Oficyna Wydawnicza Uczelni Łazarskiego.
Foster, M. (2024). Ecommerce personalization trends report 2024. 7 ecommerce personalization trends and strategies to win in 2024. SledeFill.
Glinka, B., & Czakon, W. (2021). Podstawy badań jakościowych. War-szawa: PWE.
Hajduk, G. (2019). Zarządzanie komunikacją marketingową. Integracja. Nowe media. Outsourcing. Warszawa: Wydawnictwo Poltext.
Ind, N., & Horlings, S. (2016), Brands with a conscience. How to build a successful and responsible brand. New York: Kogan Page Pu-blishers.
Klyta, T. (2023, 2 lutego). Aktywny, zaangażowany, obecny – taki powi-nien być samorządowiec w social mediach. https://www.portalsamorzadowy.pl/komunikacja-spoleczna/aktywny-zaangazowany-obecny-taki-powinien-byc-samorzadowiec-w-social-mediach,437602.html (dostęp: 12.09.2025).
Klyta, T. (2024, 6 marca). Prezydenci w social mediach. Nowy lider ran-kingu popularności jest niespodzianką. https://www.portalsamorzadowy.pl/komunikacja-spoleczna/prezyden-ci-w-social-mediach-nowy-lider-rankingu-popularnosci-jest-niespodzianka,528123.html (dostęp: 12.09.2025).
Kogut-Jaworska, M., & Smalec, A. (2018). Partnerstwo i komunikacja w samorządzie terytorialnym. Wybrane aspekty zarządzania i finansowania. Kraków–Legionowo: edu-Libri.
Komunikacja cyfrowa samorządów (2024, styczeń). https://neweurope.pl/komunikacja-cyfrowa-samorzadow/ (do-stęp: 12.09.2025).
Kotarba, B. (2023). Samorząd terytorialny między ustrojowoorgani-zacyjną formą władzy wykonawczej a czwartą władzą. Horyzon-ty Polityki, 14(46), 87–104. DOI: 10.35765/HP.2372
Kotarbiński, T. (2019). Traktat o dobrej robocie. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
Kotler & Partners, Kotler, P., Soltanifar, M., Mróz-Gorgoń, B. (2024). Podstawy Nowoczesnego Marketingu. Zarządzanie marketingowe XXI wieku i nie tylko. Łódź: Wydawnictwo Kaja Młode Studio.
Kotler, P., Kartajaya, H., & Setiawan, I. (2024). Marketing 6.0: Przy-szłość jest immersyjna. Warszawa: Wydawnictwo MT Biznes.
Kuca, P., & Polak, R. (2022). Polityka informacyjna samorządu wo-jewódzkiego w Polsce w świetle prawa obywateli do informacji publicznej. Polityka i Społeczeństwo, 2(20), 91–106. DOI: 10.15584/POLISPOL.2022.2.6
Lenkiewicz, T. (2015). „Homo politicus” jako podmiot życia kultu-rowo-cywilizacyjnego. Studia Gdańskie. Wizje i Rzeczywistość, 12, 287–294.
Maison, D. (2022). Jakościowe metody badań społecznych. Podejście aplikacyjne. Warszawa: PWN.
Masiukiewicz, P. (2018). Sprawność zarządzania w ujęciu prakseo-logicznym. Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa, 4, 3–19.
Michalczyk, S. (2022). Komunikowanie polityczne. Skrypt dla studentów dziennikarstwa i komunikacji społecznej oraz politologii. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
New Europe Foundation (2023, listopad). Komunikacja samorządów w dobie cyfryzacji. https://neweurope.pl/komunikacja-cyfrowa-samorzadow/ (do-stęp: 12.09.2025).
Olech, A. (Red.). (2013). Partycypacja publiczna w praktyce. Dwa mode-le w zwiększaniu uczestnictwa mieszkańców w podejmowaniu decyzji. Warszawa: Instytut Spraw Publicznych.
Olejnik, I., Kaczmarek, M., & Springer, A. (2022). Badania jakościowe: metody i zastosowania. Warszawa: CeDeWu.
Ryłko-Kurpiewska, A., & Maciejewska-Mieszkowska, K. (2024). Jak dotrzeć do wyborcy? Reklamowe strategie komunikacyjne w Internecie w wyborach parlamentarnych w 2023 roku. Hory-zonty Polityki, 15(52), 11–31. DOI: 10.35765/HP.2587
Sieklucki, D. (2023). Samorząd terytorialny w Polsce w świetle kon-stytucyjnej zasady podziału władz. Horyzonty Polityki, 14(46), 69–86. DOI: 10.35765/HP.2352
Skwiot, R. (2021, 16 czerwca). Sektor publiczny w social mediach – wyzwania i ograniczenia. https://www.proto.pl/artykuly/sektor-publiczny-w-social-media-wyzwania-i-ograniczenia/ (dostęp: 12.09.2025).
Sobaci, M.Z. (2016). Social media and local governments. Theory and practice. Cham: Springer International Publishing.
Social Media w Urzędzie – co je wyróżnia? (2019, 23 grudnia), https://empemedia.pl/social-media-w-urzedzie-co-je-wyroznia/.
Starczewski, B. (2024, 17 stycznia). Samorząd terytorialny w mediach społecznościowych. https://www.lex.pl/co-wolno-publikowac-na-profilach-jst-w-social-mediach-w-kontekscie-wyborow,30039.html (dostęp: 12.09.2025).
Strategia działań w social mediach: 5 zasad skutecznej komunikacji (2024, sierpień). https://agencjawizerunku.pl/hello-world/ (dostęp: 12.09.2025).
Sześciło, D. (2016, grudzień). Samorząd terytorialny w pigułce. System samorządu w Polsce, https://www.maszglos.pl/wp-content/uploads/2016/12/samorzad_terytorialny_ w_pigulce.pdf.
Święcicka, B.A. (2024, 5 kwietnia). Wybory samorządowe 2024. Pod-sumowanie kampanii wyborczych. https://serwisy.gazetaprawna.pl/samorzad/artykuly/9478841,wybory-samorzadowe-2024-podsumowanie-kampanii-wyborczych.html (dostęp: 12.09.2025).
Tarczydło, B. (2020). Komunikacja marketingowa 360 stopni na rzecz marki na przykładzie Wedla. Wyniki badań. W A. Smalec & G. Rosa (Red.), Nowoczesna komunikacja na globalnym rynku (s. 81–98). Szczecin: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego.
Tarczydło, B., Miłoń, J., & Klimczak, J. (2023). Experience branding in theory and practice. Case study. Scientific Papers of Silesian Uni-versity of Technology, 178(33), 617–636, DOI: 10.29119/1641-3466.2023.178.33
TikTok w polityce: Nowa arena dla polskich polityków w 2023 roku (2024, styczeń). https://ibims.pl/tiktok-w-polityce-nowa-arena-dla-polskich-politykow-w-2023-roku/ (dostęp: 12.09.2025).
Tovmasyan, P., & Jedziniak, K. (2024). Analiza porównawcza komuni-kacji cyfrowej samorządów województwa śląskiego z obywatelem. Raport 2023. Katowice: New Europe Foundation.
Trendy w social mediach – raport Hootsuite. (2024, 24 stycznia). https://storyinside.pl/digital-marketing/trendy-w-social-mediach-raport-hootsuite/ (dostęp: 12.09.2025).
Walewski, Ł. (2020). Władza w sieci. Jak nami rządzą social media. Kraków: Wydawnictwo Mando.
Władza i wpływy w sieci: Top 50 profili politycznych na Facebooku w 2023 roku (2024, styczeń). https://ibims.pl/wladza-i-wplywy-w-sieci-top-50-profili-politycznych-na-facebooku-w-2023-roku/ (dostęp: 12.09.2025).
Zalety i wady portali społecznościowych (2024, wrzesień). https://www.erainformatyki.pl/ zale-ty-i-wady-portali-spolecznosciowych.html (dostęp: 12.09.2025).