Annusiewicz, O. (2011). Celebrytyzacja polityczna. Studia Politolo-giczne, 20, 268–278.
Baczyński, J. (2019, 6 listopada). Kto na Dudę? Polityka, 45, 6.
Białek-Szwed, O. (2016). Rola i miejsce kobiety w polityce w perspektywie współczesnych mediów w Polsce. W M. Adamik-Szysiak (Red.), Polityka w zmediatyzowanym świecie. Perspektywa politologiczna i medioznawcza (s. 123–133). Lublin: Wydawnictwo UMCS.
Cywiński, P. (2010, 14 czerwca). Pani kanclerz w klinczu. Wprost, 25, 60–61.
Dąb. (2015, 22 kwietnia). Kogo słucha Ogórek? Polityka, 17, 6.
Dąbrowska, A. (2015, 24 czerwca). Szydło taka jak wy. Polityka, 26, 10.
Dobek-Ostrowska, B. (2018). Mediatyzacja polityki w tygodnikach opinii w Polsce – między polityzacją a komercjalizacją. Zeszyty Prasoznawcze, 61, 2(234), 224–246. DOI: 10.4467/22996362PZ.18.016.9111.
Dziedzic, M. (2015, 20 maja). Poszukiwacze zaginionej lewicy. Poli-tyka, 21, 15–17.
Eckert, P. (2010). Kształtowanie wizerunku kobiety-polityka. W J. Marszałek-Kawa (Red.), Kobiety w polityce (s. 270–286). To-ruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
Gańczak, F. (2007, 16 września). Jak być kochaną. Newsweek Polska, 37, 64–65.
Głuszek-Szafraniec, D. (2006). Celebrytyzacja polityki w czasie kampanii 2015 roku. W M. Kułakowska, P. Borowiec, & P. Ścigaj (Red.), Oblicza kampanii wyborczych 2015 roku (s. 381–392). Kra-ków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Godzic, W. (2007). Znani z tego, że są znani. Celebryci w kulturze tablo-idów. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne.
Grabarczuk, A. (2015). Celebrytyzacja polityki w Stanach Zjednoczo-nych. Gdańsk: Katedra Wydawnictwo Naukowe.
Grzybowska, K. (2005, 18 września). Margaret Merkel. Wprost, 37, 88–90.
Janicki, M., Władyka, W. (2015, 6 maja). Dziesięciu na jednego. Poli-tyka, 19, 10–12.
Kacewicz, M. (2005, 2 października). Dzielenie pomarańczy. New-sweek Polska, 39, 56–57.
Kacewicz, M. (2007, 14 października). Gra w pomarańcze. Newsweek Polska, 41, 40–44.
Kołłątaj, M. (2000, 16 września). Stalowa dama. Wprost, 37, 98.
Krzemiński, A. (2015, 30 września). Czarny orzeł z siwizną. Polityka, 40, 54–55.
Krzymowski, M. (2015, 21 września). Drgawki przedwyborcze. Newsweek Polska, 39, 26–28.
Lawrence, G., & Boydstun A.E. (2017). Celebrities as Political Actors and Entertainment as Political Media Regina. W P. Van Aelst, & S. Walgrave (Eds.), How Political Actors Use the Media. A Functional Analysis of the Media’s Role in Politics (p. 39–61). London/New York: Palgrave.
Leszczuk-Fiedziukiewicz, A. (2013). Strategie celebrytyzacji polityki na przykładzie medialnego obrazu kampanii parlamentarnej w 2011 r. Nowe Media, 4, 75–100. DOI: 10.12775/NM.2013.004.
Lisiewicz, P. (2015, 24 czerwca). Zamykam Waszą szopkę. Gazeta Polska, 25, 4–5.
MacDonald, M. (1994). Representing Women. Myths of Femininity in the Popular Media. London: Edward Arnold.
Marcinkiewicz, K. (2018). Modele celebrytyzacji polityki w mediach w Polsce. Zeszyty Prasoznawcze, 61, 4(236), 825–838. DOI: 10.4467/22996362PZ.18.047.10405.
Marcinkiewicz, K. (2019). Skutki mediatyzacji i celebrytyzacji w mediach i społeczeństwie. COM.PRESS, 2(4), 40–53.
Miziołek, J., Top 10: wzloty i upadki kampanii (2015, 4 maja). Wprost, 19, 22–23.
Molęda-Zdziech, M. (2015). Czas celebrytów. Mediatyzacja życia pu-blicznego. Warszawa: Difin.
Niemczycki, I., & Walat, T. (2015, 6 maja). Bezkonkurencyjna. Poli-tyka, 19, 61–63.
Olczyk, T. (2013). Celebrytyzacja polityki – politycy i ich rodziny w „Twoim Stylu” i „Vivie”. Media – Kultura – Komunikacja Spo-łeczna, 9, 23–37.
Ozminowski, V. (2007, 18 listopada). Kuszenie Beaty. Newsweek Pol-ska, 46, 84–90.
Pani Czysta (2010, 19 czerwca). Polityka, 25, 6.
Pawlicka, A. (2010, 31 maja). Doktor Kaczyński i Mister. Wprost, 23, 23–24.
Piontek, D. (2011). Komunikowanie polityczne i kultura popularna. Ta-bloidyzacja informacji o polityce. Poznań: Wydawnictwo Naukowe WNPiD UAM.
Piontek, D., & Annusiewicz, O. (2013). Polityka popularna: celebry-tyzacja polityki, politainment, tabloidyzacja. e-Politikon, 5, 6–28.
Sheeler, K.H., & Vasby Anderson, K. (2013). Woman President: Co-fronting Postfeminist Political Culture. Texas A&M University Press College Station.
Smoczyński, W. (2010, 10 lipca). Idą nowe. Polityka, 28, 77–79.
Street, J. (2004). Celebrity Politicians: Popular Culture and Political Representation. Poitical Studies Association, 6, 435–452.
Ustinoff, J. (2005). The Many Faces of Political Eve: Representations of Queensland Women Parliamentarians in the Media. Queens-land Review, 12(2), 97–106.
Wilczak, J. (2005, 30 października). Piękna i bestie. Polityka, 37, 16–17.
Zalewski, I., & Mazurek, R. (2005). Z życia opozycji. Wprost, 37, 17.
Zalewski, T. (2015, 15 kwietnia). Dynastia. Polityka, 16, 55–57.
Zoonen, L. (2006). The personal, the political and the popular. A woman’s guide to celebrity politics. European Journal of Cultural Studies, 9(3), 287–301. DOI: 10.1177/1367549406066074.
Zoonen, L., & Harmer, E. (2011). The visual challenge of celebrity politics? Female politicians in Grazia. Celebrity Studies, 2(1), 94–96. DOI: 10.1080/19392397.2011.544171.