Bartnik, Cz.S. (1982). Kościół Jezusa Chrystusa. Wrocław: Wydaw-nictwo Wrocławskiej Księgarni Archidiecezjalnej.
Bartnik, Cz.S. (2003). Dogmatyka katolicka. T. 2. Lublin: Wydawnic-two KUL.
Benedykt XVI (2011). Serce rozumne. Refleksje na temat podstaw prawa. Przemówienie w Bundestagu (22.09.2011). Opoka. https://opoka.org.pl/biblioteka/W/WP/benedykt_xvi/przemowienia/niemcy2011_bundestag_22092011.html (dostęp: 24.09.2024).
Böckenförde, E.W. (1994). Wolność – Państwo – Kościół. Kraków: Znak.
Burgoński, P. (2013/2014). Kościół wobec pluralizmu sfery publicz-nej. Chrześcijaństwo–Świat–Polityka, 1/2(15/16), 54–64.
Dłuska, K. (2018). Kościół – aktor w przestrzeni publicznej i sferze politycznej. Nurt SVD, 2, 199–214.
Dylus, A. (2013). Kościół a społeczeństwo obywatelskie. Atheneum Kapłańskie, 38, 103–115.
Ferdek, B. (2015). Spór o nieomylność papieża od „Haec sancta” do „Pastor aeternus”. Poznańskie Studia Teologiczne, 29, 183–196.
Habermas, J. (2009). Die Revitalisierung der Weltreligionen – Her-ausforderung für ein säkulares Selbstverständnis der Moderne? W J. Habermas (Red.), Philosophische Texte (s. 367–389). Frankfurt am Main: Shurkamp Verlags.
Isensee, J. (1999). Die Zukunftsfähigkeit des deutschen Staatskir-chenrechts. Gegenwärtige Legitimationsprobleme. W J. Isensee (Red.), Dem Staat, was des Staates – der Kirche, was der Kirche ist (s. 85–97). Berlin: Duncker & Humblot GmbH.
Jan Paweł II (1994, 22 maja). List apostolski „Ordinatio sacerdotalis” o udzielaniu święceń kapłańskich wyłącznie mężczyznom. Opoka. https://opoka.org.pl/biblioteka/W/WP/jan_pawel_ii/listy/ordinatio_sacerdotalis.html (dostęp: 2.09.2024).
Jan Paweł II. (1995, 25 marca). Encyklika „Evangelium vitae”. o wartosci i nienaruszalnosci zycia ludzkiego. The Holy See. https://www.vatican.va/content/john-paul-ii/pl/encyclicals/documents/hf_jp-ii_enc_25031995_evangelium-vitae.html (dostęp: 20.09.2024).
Kaufmann, F.X. (2000). Wie überlebt das Christentum? Freiburg im Breisgau: Herder.
Krasiński, J. (1998). Z kart Magisterium Kościoła. Sandomierz: Wy-dawnictwo WSD.
Krasnodębski, Z. (2001). Pewność Europy. Tygodnik Powszechny, 18, 8.
Krukowski, J. (1993). Kościół i państwo. Podstawy relacji prawnych. Lublin: Redakcja Wydawnictwo KUL.
Krukowski, J. (1995). Obecność Kościoła w życiu publicznym. Biule-tyn Stowarzyszenia Kanonistów Polskich, 5(9), 34–46.
Marengo, G. (2018). La nascita di un’enciclica. „Humanae vitae” alla luce degli Archivi Vaticani, Prefazione Pierangelo Sequeri. Città del Vaticano: Libreria Editrice Vaticana.
Mariański, J. (2017). Sekularyzacja jako megatrend społecz-no-kulturowy. Relacje Międzykulturowe, 1, 231–257.
Mrozek, A. (2017). Prorocki autorytet Papieża Franciszka. Studia Paedagogica Ignatiana, 20, 33–49.
Paweł VI (1968, 25 lipca). Encyklika „Humanae vitae”. O zasadach mo-ralnych w dziedzinie przekazywania życia ludzkiego. Opoka. https://opoka.org.pl/biblioteka/W/WP/pawel_vi/encykliki/humane.html (dostęp: 20.09.2024).
Piwowarski, W. (1980). Pluralizm społeczno-kulturowy a religia. Roczniki Nauk Społecznych, 8, 105–123.
Seweryniak, H. (2010). Rozwój historyczny pojęcia i roli magiste-rium. W G. Strzelczyk (Red.), Charyzmat osoby i autorytet urzędu (s. 151–175). Katowice: Wydawnictwo św. Jacka.
Sobór Watykański II (1964). Konstytucja dogmatyczna o Kościele Lumen gentium. The Holy See. https://www.vatican.va/archive/hist_councils/ii_vatican_council/documents/vat-ii_const_19641121_lumen-gentium_en.html (dostęp: 23.09.2024).
Sobór Watykański II (1965). Konstytucja duszpasterska o Kościele w świecie współczesnym. The Holy See. https://www.vatican.va/archive/hist_councils/ii_vatican_council/documents/vat-ii_const_19651207_gaudium-et-spes_en.html (dostęp: 23.09.2024).
Sowiński, S. (2012). Boskie, cesarskie, publiczne. Debata o legitymizacji Kościoła katolickiego w Polsce w sferze publicznej w latach 1989–2010. Warszawa: Aspra.
Sowiński, S. (2013/2014). Kościół w sferze publicznej: pewna strate-gia i jej ograniczenia. Chrześcijaństwo–Świat–Polityka, 1/2(15/16), 38–53.
Sowiński, S. (Red.) (2013). Obecność Kościoła katolickiego w sferze pu-blicznej demokratycznego państwa prawa. Przykład współczesnej Polski. Warszawa: Instytut Politologii Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie; Fundacja Konrada Ade-nauera w Polsce.
Sporniak, A. (2012). Omylna nieomylność. https://sporniak.blog.tygodnik powszech-ny.pl/2012/12/15/omylna-nieomylnosc/ (dostęp: 13.09.2024).
Taylor, Ch. (1996). Polityka liberalna a sfera publiczna. W K. Michalski (Red.), Społeczeństwo liberalne. Rozmowy w Castel Gandolfo (s. 21–47). Kraków: Znak.
Taylor, Ch. (2007). Świecka epoka. Dlaczego porzucamy religię? Dziennik, 287. Dodatek Europa, 49, 12–13.
Tomczyk, J. (2020). Kontrowersje wokół „Humanae vitae”. Teologia i Moralność, 15(27), 163–178.
Weiler, J. (2003). Chrześcijańska Europa. Poznań: Wydawnictwo Pol-skiej Prowincji Dominikanów W drodze.