Agnieszka Węglińska
Affiliation
Dolnośląska Szkoła Wyższa. Wydział Nauk Społecznych i Technicznych
Poland
Bio Statement (e.g., department and rank)
Adres:
Toruńska 4/16
51-164 Wroclaw
mobil:48508100297
email: adziaw@gmail.com
Wykształcenie:
29.09.2005 Doktor Nauk Humanistycznych – nauki o polityce, Uniwersytet Wrocławski;
05.01.2000 study and research University of Sussex” at Brighton Sussex European Institute (05.01.2000- 20.04.2000 );
1999 – 2005 Studia Doktoranckie w Instytucie Studiów Międzynarodowych UWr.
1994 – 1998 Magister Filologii Polskiej UWr.
1988 – 1992 X LO im. Stefanii Sempołowskiej,Wroclaw;
Doświadczenie zawodowe:
- 2nd Annual ReSHAPE Workshop, Department of Political and Social Sciences, University of Catania, Italy – 2014;
- Visiting Scholar Scholarship – University of Glasgow, Center Central and East European Studies, School of Social and Political Science (9.03.2014-5.05.2014) ;
- Erasmus Programme – Teaching Staff Mobility – Ankara University, Turkey – 2013
- Promotor specjalności DMiS I DZSiU 2011- Dolnośląska Szkoła Wyższa Instytut Dziennikarstwa I Komunikacji Społecznej;
- Adiunkt od 1.02.2006 – 2015 Dolnośląska Szkoła Wyższa Instytut Dziennikarstwa I Komunikacji Społecznej;
- Nauczyciel akademicki – Uniwersytet Wrocławski, Dolnośląska Szkoła Wyższa (2001-2015);
- Nauczyciel LO (01.09.1998 – 31.08.1999) ;
Doświadczenia praktyczne
- English classes: Oakland Community Collage Farmington Hills, USA ( 15.01.1997 – 10.05.1997), Elementary School Farmington Hills, USA (10.01.1997 – 20.04.1997)
- NGO wolontariat w Fundacji Kairos (2005-2015) – praca z wychowankami, przygotowanie projektów UE, tworzenie wizerunku Fundacji Kairos, pozyskiwanie środków;
- Organizacja konferencji biznesowej Media - Moda – Wizerunek 10.05.2013;
- Współpraca z Fashion Philosophy Fashion Week of Poland – 2013-2015;
- Współpraca z firmami Clarena, Avando PR, Repachage;
- Organizacja i prowadzenie szkoleń z zakresu kreacji wizerunku osobistego;
- Tworzenie wizerunku marki Janex MB -2013;
- Współtworzenie Wrocław Fashion Meeting – 2013, Festiwalu Ulicy Świdnickie 2014;
- Organizacja Eventów dla MPWiK 2014-2015;
- Współpraca z projektantami w zakresie kreowania wizerunku projektanta: Sebastian Kubiak, Damy Dworu, Marcin Waśka 2012-2015;
- Organizacja sesji zdjęciowych dla firm;
- Współpraca wizerunkowa z firmą „Łucznik” 2015;
Nagrody , wyróżnienia, Granty
Dolnośląska Szkoła Wyższa:
- 2017- 1.5 Numer naboru: POWR.03.03.00-IP.08-00-MPK/16 1.6 Tytuł projektu: Big data, digital marketing and trendwatching – nowy program studiów II stopnia w języku angielskim w Dolnośląskiej Szkole Wyższej –współautorka projektu(138 p. na 140 możliwych), promotor specjalności w ramach projektu,
- 2016/2017 Grant Wewnętrzny Zespołowy – New Media in Popuworld – kierownik zespołu
- 2015/2016 Grant Wewnętrzny Zespołowy - Media publiczne wobec wyzwań społecznych i technologicznych – kierownik zespołu;
- 2015/2016 Grant Wewnętrzny Indywidualny - Szkocja po dewolucji – państwo, bezpieczeństwo, media;
- 2014/2015 Grant Wewnętrzny, University of Glasgow, Center for Cultural and Policy Research, School of Culture and Creative Art;
- 2nd Annual ReSHAPE Workshop, Department of Political and Social Sciences, University of Catania, Italy;
- 2014 Visiting Scholar Scholarship – University of Glasgow, Center Central and East European Studies, School of Social and Political Science;
- 2012 Ekspert medialny DSW;
- 2012 Nagroda Dziekana WNSID;
Konferencje,organizacja wizyt studyjnych, wykłady
Konferencja Międzynarodowa ISM DSWE TWP Wrocław 2006 - “From total war to war against terrorism” - referat w sekcji: The borderlines of the freedom of speech? – Media ethics in the conflicts of the religious nature
Konferencja Ogólnopolska -Katedra Filozofii DSE TWP Szklarska Poręba 2006- Konferencja Ogólnopolska -Wspólnota komunikacyjna w teorii i praktyce - referat w sekcji-Rola mediów we współczesnym społeczeństwie obywatelskim
Konferencja Ogólnopolska -INP UMK Toruń 2006 - Nowe media stan obecny i możliwości rozwoju – referat w sekcji- Kampania wyborcza w nowych mediach
Konferencja Ogólnopolska -IDZiKS Duszniki Zdrój 2007-Przestrzeń ciszy- referat w sekcji- Cisza wyborcza jako element kampanii,
Konferencja Ogólnopolska -INP UMK Toruń2008 - Nowe media stan obecny i możliwości rozwoju -. - referat w sekcji - Media publiczne w dobie globalizacji i cyfryzacji
Konferencja Ogólnopolska -DSW IDZiKS Wrocław 2008-Język i Multimedia Dialog- Konflikt- referat w sekcji -Przypadki przemocy w cyberprzestrzeni
Konferencja Międzynarodowa UŁ Łódź 2007- Literatura Kultura Tolerancja Granice wolności słowa? – Tolerancja w konfliktach o podłożu religijnym w środkach masowego przekazu
Konferencja Międzynarodowa UWr i DSW I kongres PTKS Wrocław 2008- referat w sekcji- Media chrześcijańskie na świecie
Konferencja Ogólnopolska - KUL – Lublin 2008, Media w wychowaniu chrześcijańskim, referat w sekcji -Misja anglosaskich mediów chrześcijańskich
Konferencja Ogólnopolska UJ Kraków 2009 - XX lat wolnych mediów w Polsce, referat w sekcji, Misja korespondenta wojennego w Polsce posierpniowej – rozważania nad wybranymi aspektami zagadnienia
Konferencja Ogólnopolska NP UMK Toruń 2010- Nowe media. Polityka – kultura – społeczeństwo –referat w sekcji-Telewizja mobilna – próba systematyzacji zjawiska
Konferencja Międzynarodowa UMCS, KUL- II Kongres PTKS Lublin2010– referat w sekcji- Rola publiczności w kształtowaniu zawartości przekazów nadawców publicznych adresowanych do dzieci
Konferencja Międzynarodowa, Department of Political and Social Sciences, University of Catania, Catania 2014 - 2nd Annual ReSHAPE Workshop, NON-STATE ACTORS AND EMERGENCY POLICIES. ASSESSING THE IMPACT OF NGOS AND THE MEDIA, referat plenarny- Phenomena of "Hromadske TV"- new media and Ukrainian revolution
Konferencja Międzynarodowa- CEECOM Instytut Nauk Politycznych, Wrocław 2014- Changing Media and Democracy: 25 Years of Media Freedom in Central and East Europe, referat w sekcji- Post-television media and a nature of modern journalism – analysis, opinion and contexts 2015-06-12
Konferencja Międzynarodowa - 2015-06-12 - 2015-06-14. CEECOM The Digital Media Challenge, University of Zagreb, Przewodnicząca panelu: Public Service Media – social and technological challenges
Konferencja Międzynarodowa, - 2015-05-27 – 2015-05-28, Literary and Book Culture in the Digital Age, Olomunc University -FF UP v Olomouc, referat w sekcji - Gottland" of Mariusz Szczygieł political reportage - relationships between author, reader and publisher in the context of social media
Konferencja Międzynarodowa, 2015-06-24 - 2015-06-28 -Rhetoric in the Knowledge Society, Rhetoric Society of Europe | Polish Rhetorical Society | Department of the Italian Studies, University of Warsaw, referat w sekcji – Satyra w komunikacji politycznej
Konferencja Ogólnopolska - 2015-10-27 -BADANIA ILOŚCIOWE I JAKOŚCIOWE W STUDIACH NAD KOMUNIKOWANIEM POLITYCZNYM, Uniwersytet Wrocławski, referat plenarny - Zadania dziennikarskie na poziomie lokalnym - analiza jakościowa
Konferencja Międzynarodowa - 2015-06-19 - 2015-06-20-Media publiczne wobec wyzwań epoki cyfrowej, Uniwersytet Warszawski, referat w sekcji - Geneza i rozwój BBC Scotland- misja, kreatywność, rynek
Konferencja Międzynarodowa-2015.11.19-2015.11.20 International and Intercultural Communication Conference, ECREA II, The University of Barcelona Autonoma 2015, - kooreferat- Misja Estera” and Syrian refuges - the path to social change -relationship between political actors, journalists, social media and NGO in Poland
Konferencja Międzynarodowa 2016-06-16 - 2016-06-18- The 9th International Central and East European Media Conference, University of Tartu, the European Communication Research and Education Association (ECREA) and Central and East European Media Conference Consortium (CEECOM Consortium), referat w sekcji - Internet memes in a modern political campaign - communication, language, recipient;
Konferencja Ogólnopolska - 2016-09-15 -2016-09-17- IV Kongres Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej „Komunikowanie społeczne w dobie nowych technologii, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza, Poznań i PTKS, referat w sekcji - Memy w komunikacji politycznej
Organizacja Konferencji, Wizyt Studyjnych oraz Wykłady Indywidualne
Panel tematyczny -DSW IDZiKS Wrocław 2009 -Media publiczne – drogi i możliwości rozwoju – moderacja panelu, organizacja panelu
Konferencja Ogólnopolska DSW IDZiKS Wrocław 2009 -Telewizja internetowa szansą dla rozwoju inicjatyw lokalnych i dziennikarstwa obywatelskiego - referat plenarny, organizacja konferencji-Jak nowe media zmieniły naturę informacji telewizyjnych?
Organizacja wizyty prof. Akio Komoridy z Uniwersytetu Tokijskiego w Japonii. Celem wizyty były badania prof. Komoridy dotyczące polskich mediów publicznych.
Współorganizacja pobytu prof. Daniela C. Hallina University of California, San Diego . Wizyta badacza w DSW była częścią spotkania organizowanego przez Zakład Komunikowania Społecznego i Dziennikarstwa (Instytut Politologii Uniwersytetu Wrocławskiego) w ramach projektu MediaAct (Media Accountability and Transparency in Europe).Prof. Daniel C. Hallin wygłosił otwarty wykład
Konferencja Ogólnopolska(profil biznesowy) DSW IDZiKS Wrocław 2012- Media moda wizerunek – moderacja sekcji, organizacja konferencji, referat w sekcji -Serial lifestylowy – od neurotycznego melodramatu do „Seksu w wielkim mieście”
Konferencja Ogólnopolska IDZiKS DSW Wrocław 2013- Media Moda Styl- referat plenarny, organizacja, moderacja panelu, Kultura makeover
Sesja Popularnonaukowa Stowarzyszenie Ulica Świdnicka Wrocław 2014- Organizacja sesji- Moda-Ulica-Trendy
Konferencja Ogólnopolska IBL PAN, Instytut Kulturoznawstwa Uniwersytet Wrocławski, Warszawa 2014, Kultura materialna, style życia, wyobrażona nowoczesność i przestrzeń domu - kooreferat plenarny, współorganizacja konferencji, moderacja- Wyposażenie wnętrz we współczesnych, polskich telenowelach na przykładzie „Pierwszej miłości” – perspektywa medialna i ekonomiczna
Wykład gościnny dla Center for Cultural and Policy Research, School of Culture and Creative Art University of Glasgow- Glasgow18.03.2015- zaproszenie prof Philipa Schlesingera- Regional Television TVP Wroclaw in the context of BBC model
Prowadzone Przedmioty:
- Teoria komunikowania masowego;
- Wstęp do nauki o komunikowaniu;
- Media w konflikcie zbrojnym;
- Rynek mediów lifestylowych na świecie;
- Rynek mediów lifestylowych w Polsce;
- Podstawy politologii;
- Stosunki międzynarodowe;
- Event wizerunkowy;
- Promocja mody;
- branding,
- Komunikowanie międzynarodowe i międzykulturowe;
- Warsztat przygotowania profesjonalnego (praktyka PR);
- Seminarium dyplomowe;
- Seminarium magisterskie;
Zainteresowania badawcze :
- Media publiczne w Polsce i Europie;
- BBC;
- TVP;
- PR,
- Komunikacja nowomedialna;
- Rynek mediów w Wielkiej Brytanii;
- Telewizja;
- Telewizja internetowa;
- Media a wojna;
- Media międzynarodowe;
- Komunikacja polityczna;
działalność organizacyjna
- Promotor specjalności Dziennikarstwo mody i stylu;
- Autorka programu specjalności DMiS;
- Promotor specjalności Dziennikarstwo Zdrowia, Stylu i Urody;
- Promotor specjalności HFP
- Autorka programu specjalności DZSIU;
- Wypromowane prace licencjackie – 120;
- Wypromowane prace magisterskie – 60;
- Koordynator studiów podyplomowych;
- Prowadzenie koła zainteresowań dziennikarstwa lifestylowego.
zainteresowania:
- Media, literatura, sztuka, teatr, moda, wzornictwo, kino, podróże, polityka
dane osobowe:
- Data : 02.02.1973;
- Zamężna, dwoje dzieci
Spis Publikacji
Monografie i redakcje naukowe
- Węglińska Agnieszka, Brytyjski model mediów publicznych, Łódź 2007
- Skrzydlewski Wojciech, Węglińska Agnieszka, Zięty Anna (red.), Telewizja internetowa s granice mediów posttelwizyjnych , Polkowice 2013
- Węglińska Agnieszka, Stańczak-Wiślicz Katarzyna, Wasiak Patryk, (red.), Transformacje społeczne w Polsce na tle Europy - nowoczesność, media i kultura materialna, Polkowice 2015
- Węglińska Agnieszka, Węgliński Bogusław, Szkocja po dewolucji – państwo, bezpieczeństwo, media, Atut, Wrocław 2016
- Węglińska Agnieszka, Węgliński Bogusław (red.), New media in popuworld-tools, threats and social phenomena, Atut, Wrocław 2016
Rozdziały w monografiach
- Węglinska Agnieszka ,The Borderlines of the Freedom of Speech?-Media Ethics In the Conflicts of Religious Nature, P. Mickiewicz (red.) From Total War to War Against Terrorism, Wroclaw 2006
- Węglińska Agnieszka, Zmiany na rynku mediów elektronicznych w Wielkiej Brytanii, [ w:] Dobek- Ostrowska Bogusława(red.), Media masowe na świecie, Wrocław 2007
- Węglińska Agnieszka, Granice wolności słowa? Tolerancja w konfliktach o podłożu religijnym w środkach masowego przekazu, [w:] Literatura, kultura, tolerancja, Kraków 2008
- Węglińska Agnieszka, Kampania wyborcza w nowych mediach, [w:] Marek Jeziński (red.) Nowe media i polityka- Internet, demokracja, kampanie wyborcze, Toruń 2009
- Węglińska Agnieszka, Misja korespondenta wojennego w Polsce posierpniowej, [w:] Kazimierz Wolny- Zmorzyński (red.) Ludzie polskich mediów celebryci a redaktorzy, Toruń 2010
- Węglińska Agnieszka, Cisza wyborcza jako element kampanii, Harbanowicz Justyna, Janiak Agnieszka(red.) Przestrzeń ciszy: przestrzenie wizualne i akustyczne człowieka: antropologia audiowizualna jako przedmiot i metoda badań, Wrocław2010
- Węglińska Agnieszka, Misja anglosaskich mediów chrześcijańskich, Maria Rynio (red.) Media w wychowaniu chrześcijańskim, Lublin 2010
- Węglińska Agnieszka, Zjawisko konwersji cyfrowej a nadawcy publiczni – zarys problematyki, [w:] Historia – polityka-dyplomacja. Studia z nauk społecznych i humanistycznych. Księga pamiątkowa dedykowana Profesorowi Marianowi S. Wolańskiemu w siedemdziesiątą rocznicę urodzin, Toruń 2010
- Węglińska Agnieszka, Telewizja mobilna : próba systematyzacji zjawiska, Jeziński Marek, Brodzińska Barbara, Wojtkowski Łukasz (red.) Toruń 2010
- Węglińska Agnieszka, Media publiczne w dobie globalizacji i cyfryzacji, Jeziński Marek (red.) Nowe media w systemie komunikowania: edukacja i cyfryzacja, Toruń 2011
- Węglińska Agnieszka, Media posttelewizyjne a natura współczesnego dziennikarstwa – konteksty, analizy, opinie, Węglińska Agnieszka (red.), Telewizja internetowa s granice mediów posttelwizyjnych, Polkowice 2013
- Węglińska Agnieszka, Rola publiczności w kształtowaniu zawartości
przekazów nadawców publicznych adresowanych do dzieci z perspektywy teorii niszy, Węglińska Agnieszka (red.), Telewizja internetowa s granice mediów posttelwizyjnych, Polkowice 2013 - Węglińska Agnieszka, Rola mediów w dialogu kultur w kontekście nauczania Jana Pawła II, [w:] Jan Paweł II w komunikowaniu międzykulturowym, Olsztyn 2014
- Węglińska Agnieszka, Markiewicz Joanna, Wyposażenie wnętrz we współczesnych, polskich telenowelach na przykładzie „Pierwszej miłości” – perspektywa medialna i ekonomiczna, A. Węglińska, K. Stańczak-Wiślicz, P. Wasiak, (red.), Transformacje społeczne w Polsce na tle Europy - nowoczesność, media i kultura materialna, Polkowice 2015
- 15. Węglińska Agnieszka, „Gottland” of Mariusz Szczygieł - political reportage L. Prozikowa, M. Navratilowa(red.), Literarni a knizni kultura v digitalnym veku, Ołomuniec 2015
- Węglińska Agnieszka, Internet memes in a modern political campaign – communication, language, recipient.[w:] A. Węglińska, B. Węgliński (red.)New media in the popuworld – tools, threats and social phenomena, Atut, Wrocław 2016
- Węglińska Agnieszka, Lebiedź – Bogucka Regina, Phenomena of "Hromadske TV"- internet television - Ukrainian revolution -public service media, .[w:] A. Węglińska, B. Węgliński (red.)New media in the popuworld – tools, threats and social phenomena, Atut, Wrocław 2016
- Zięty Anna, Agnieszka Węglińska, Maciej Sedlaczek, A case study of Syrian refugees in social media – political actors journalists and NGOs in Poland, .[w:] A. Węglińska, B. Węgliński (red.)New media in the popuworld – tools, threats and social phenomena, Atut, Wrocław 2016
Artykuły w czasopismach naukowych
- Węglińska Agnieszka, Nowe media w sytuacji zagrożenia i konfliktu, „Rocznik bezpieczeństwa międzynarodowego” 2007, Wrocław 2007
- Węglińska Agnieszka, Media w sytuacji zagrożenia i konfliktu, „Rocznik bezpieczeństwa międzynarodowego 2006, Wrocław 2006
- Węglińska Agnieszka, Merklejn Iwona, Media landscape of Poland - from a distance, "Journal of Information Studies", published by: Interfaculty Initiative in Information Studies, The University of Tokyo, No. 86, 2014, p. 101-117
- Węglińska Agnieszka Children programmes in Public Television in Poland, Withaker Lynn (red.), The Children’s Media Yearbook 2015, London 2015
- Wolański Marian S., Węglińska Agnieszka, Świat cyfrowy w kształtowaniu nowego ładu w stosunkach międzynarodowych, „Zeszyty Naukowe Uczelni Jana Wyżykowskiego”, Nr 9, Polkowice 2016