Współcześnie innowacyjność jest uważana za zasadniczy element budowania przewagi konkurencyjnej. Jednakże nie można zapominać, iż u podstaw innowacyjności leży kreatywność, którą można rozumieć jako umiejętność produktywnego myślenia i przełożenia rezultatów tego myślenia na konkretne nowe i oryginalne przedsięwzięcia. Celem artykułu jest identyfikacja możliwości intensyfikacji procesów kreatywnych w organizacjach oraz ich ukazanie w szerszym kontekście jako fundamentu innowacyjności współczesnych organizacji. Kreowanie kreatywnych organizacji zaczyna się od kreatywnych jednostek, które stanowią główne źródło myśli, idei i aktywności. W artykule przedstawiono zagadnienia i relacje odnoszące się innowacji, procesu innowacyjnego i kreatywności. Zaprezentowano również możliwość zastosowania technik twórczego myślenia jako narzędzia do rozwijania kreatywności, a tym samym innowacyjności.
Zasady cytowania
Licence
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access). We advise to use any of the following reserach society portals: