Batorski, D., & Olcoń-Kubicka, M. (2006). Prowadzenie badań przez internet – podstawowe zagadnienia metodologiczne [Conducting research via the Internet – basic methodological issues]. Studia Socjologiczne [Sociological Studies], 3(182), 99–132. https://depot.ceon.pl/handle/123456789/2202.
Beckett, Ch. (2010). The value of networked journalism. London: POLIS, London School of Economics and Political Science.
Chapman, M. & Oermann, M. (2020). Supporting Quality Journalism through Media and Information Literacy. In Council of Europe study DGI(2020)1. https://rm.coe.int/prems-015120-gbr-2018-supporting-quality-journalism-a4-couv-texte-bat-/16809ca1ec.
Darnton, R. (2017). The True History of Fake News. The New York Re-view of Books. http://www.nybooks.com/daily/2017/02/13/the-true-history-of-fake-news/ (accessed on 27th Dec. 2022).
deon.pl (2022). Krakowscy salezjanie z piosenką dla Ukrainy [Krakow Salesians with a song for Ukraine]. https://deon.pl/materialy-wideo/krakowscy-salezjanie-z-piosenka-dla-ukrainy,1958147 (accessed on 14th Apr. 2022).
deon.pl (2022). La Civiltà Cattolica. https://deon.pl/la-civilta-cattolica (accessed on 14th Apr. 2022).
Dewenter, R., Dulleck, U., & Thomas, T. (2020). Does the 4th estate deliver? The Political Coverage Index and its application to me-dia capture. Constitutional Political Economy, 31, 292–328. DOI: 10.1007/s10602-019-09291-5.
Giordano, B. (2022). 20 most popular Catholic Church websites for 2022.
https://freshysites.com/focus-on/parish-website-design/20-most-popular-catholic-church-websites/ (accessed on: 22 Dec. 2022).
Hofman, I. (2014). Tytuł prasowy jako wartość [Press title as a value]. In I. Hofman, & D. Kępa-Figura (Eds.). Wartości mediów. Współczesne media. Tom II [Media values. Contemporary media. Volume II]. Lublin: Wydawnictwo UMCS, 61–96.
Kedar, H.E. (2019). Fake News in Media Art: Fake News as a Media Art Practice Vs. Fake News in Politics. Postdigital Science and Ed-ucation, 2, 132–146. https://link.springer.com/article/10.1007/s42438-019-00053-y.
Kowalczyk, S. (1995). Podstawy światopoglądu chrześcijańskiego [Fun-damentals of the Christian worldview]. Wrocław: Wrocławska Księgarnia Archidiecezjalna.
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji (2020). Fake news – dezinformacja online. Próby przeciwdziałania tym zjawiskom z perspektywy insty-tucji międzynarodowych oraz wybranych państw UE, w tym Polski [Fake news – online disinformation. Attempts to counteract this phe-nomenon from the perspective of international institutions and select-ed EU countries, including Poland]. Warszawa: Krajowa Rada Ra-diofonii i Telewizji.
Łojek, J. (1959). „Gazeta Warszawska” księdza Łuskiny 1774-1793 [„Warszawska Newspaper” by Father Łuskina 1774-1793]. Warsza-wa: Książka i Wiedza.
Meier, K. (2019). Quality in Journalism. In T.P. Vos, & F. Hanusch (Eds.). The International Encyclopedia of Journalism Studies. New Jersey: John Wiley & Sons, Inc. DOI: 10.1002/9781118841570.iejs0041.
Meijer, I.C. (2022). What is Valuable Journalism? Three Key Experi-ences and Their Challenges for Journalism Scholars and Practi-tioners. Digital Journalism, 2(10), 230–252. DOI: 10.1080/21670811.2021.1919537.
Ojciec Święty Franciszek (2013). Adhortacja Apostolska Evangelii gaudium Ojca Świętego Franciszka do biskupów, prezbiterów i diakonów, do osób konsekrowanych, do wiernych świeckich o głoszeniu ewangelii we współczesnym świecie [Apostolic Ex-hortation Evangelii gaudium of the Holy Father Francis to the bishops, clergy, consecrated persons and the lay faithful on the proclamation of the gospel in today’s world]. https://www.vatican.va/content/francesco/pl/apost_exhortations/docu-ments/papa-francesco_esortazione-ap_20131124_evangelii-gaudium.html (accessed on 28th Dec. 2022).
Ojciec Święty Franciszek (2022). Przemówienie do członków włoskiej organizacji Copercom z 31.10.2022 [Speech to members of the Italian organization Copercom, October 31, 2022]. https://kair.ekai.pl/depesza/625667/show (accessed on 28th Dec. 2022).
Ojciec Święty Paweł VI (1963). Sobór Watykański II: Dekret o środkach społecznego przekazywania myśli Inter Mirifica [Vatican Council II: Decree on the means of social communication Inter Mirifica]. http://ptm.rel.pl/files/swii/143-inter-mirifica.pdf.
Olan, F., Jayawickrama, U., Arakpogun, E.O., Suklan, J. & Liu, S. (2022). Fake news on Social Media: the Impact on Society. Infor-mation Systems Frontiers. DOI: doi.org/10.1007/s10796-022-10242-z.
Opoka, B. (2015). „Gazeciarz” Stefan Łuskina w satyrze i paszkwilu XVIII w. [Stefan Łuskina “Newsboy” in satire and lampoon of the 18th century]. Rocznik Historii Prasy Polskiej, 3, 5–20.
Owens, H. (2012). Co mogą zrobić dziennikarze, aby uratować dziennikarstwo? [What can journalists do to save journalism?]. Nowe Media, 1, 52–54.
PAP (2022). Duda w rocznicę katastrofy smoleńskiej: wtedy widzieliśmy zniszczony samolot, dzisiaj widzimy zniszczoną Ukrainę [Duda on the anniversary of the Smolensk plane crash: then we saw a destroyed plane, today we see a destroyed Ukraine]. https://deon.pl/swiat/wiadomosci-ze-swiata/duda-w-rocznice-katas-trofy-smolenskiej-wtedy-widzielismy-zniszczony-samolot-dzisiaj-widzimy-zniszczona-ukraine,1987505 (accessed on: 10th Apr. 2022).
Pisarek, W. (2008). Kodeksy etyki dziennikarskiej [Codes of journalistic ethics]. In Z. Bauer, & E. Chudziński (Eds.). Dziennikarstwo i świat mediów [Journalism and the world of media]. Kraków: Universitas, 557–568.
Raś, D. (2019). Moda na fake news nie zaczęła się w newsroomie. Infoetyka w dobie Internetu [The fake news trend didn’t start in the newsroom. Infoethics in the age of the Internet]. In M. Drożdż (Ed.). Zaufanie do mediów – między brakiem a naiwnością [Trust in the media – between lack thereof and naivety]. Etyka Mediów, 16. Tarnów: Wydawnictwo Diecezji Tarnowskiej Biblos, 111–125.
Stopka, A. (2022). Wielkanocny rozejm [Easter truce]. https://deon.pl/kosciol/komentarze/wielkanocny-rozejm,1988813 (accessed on 12th Apr. 2022).
Stróżewski, W. (2014). Osoba i wartości [Person and values]. Zeszyty Naukowe Centrum Badań im. Edyty Stein – Wobec Samotności, 12, https://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.ojs-doi-10_14746_cbes_2014_12_5/c/1207-1441.pdf
Su, J., Li, X. & Wang, L. (2018). The Study of a Journalism Which Is almost 99% Fake. Lingerie Culture Mediazioni (Languages Cultures Mediation), 5(2), 115–139. http://www.ledonline.it/LCM-Journal/
Vehkoo, J. (2010). What is quality journalism and how it can be saved. Reuters Institute for the Study of Journalism, 1–76. https://reutersinstitute.politics.ox.ac.uk/sites/default/files/research/files/What%2520is%2520Quality%2520Journalism%2520and%2520how%2520can%2520it%2520be%2520saved%2527.pdf
ps (2017). Fake news to szansa dla rzetelnego dziennikarstwa, ale po-trzebna edukacja odbiorców [Fake news is an opportunity for reliable journalism, but it is necessary to educate the recipients]. Wirtualne Media. https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/fake-news-to-szansa-dla-rzetelnego-dziennikarstwa-ale-potrzebna-edukacja-odbiorcow (accessed on 13th Apr. 2022).
Wojtyła, W. (2022). Aksjologiczne uwarunkowania tajemnicy zawo-dowej [Axiological conditions of professional secrecy]. Palestra Świętokrzyska, 57-58, 67–71.