Anderson, Ch., 2010, The Long Tail: How Endless Choice is Creating Unlimited Demand, Random House.
Benkler, Y., 2008, Bogactwo sieci. Jak produkcja społeczna zmienia rynki i wolność (The Wealth of Networks: How Social Production Transforms Markets and Freedom), Warszawa.
Castells, M., Castells, M., 2003, Galaktyka internetu. Refleksje nad internetem, biznesem i społeczeństwem (The Internet Galaxy: Reflections on the Internet, Business and Society), Poznań.
Castells, M., 2010, Społeczeństwo sieci (Network Society), Warszawa.
Czapiński, J., Panek, T. (eds.), 2013, Diagnoza społeczna. Warunki i jakość życia Polaków (Social Diagnosis. Conditions and Quality of Life in Poland), Rada Monitoringu Społecznego [Social Monitoring Council], Warszawa.
Gane, N., Beer, D., 2008, New Media, New York.
Gogołek, W., 2010, Komunikacja sieciowa. Uwarunkowanie, kategorie, paradoksy, Warszawa.
Jakubowicz, K., 2011, Nowa ekologia mediów. Konwergencja i metamorfoza, Warszawa.
Jemielniak, D., 2013, Życie wirtualnych dzikich. Netografia Wikipedii największego projektu współtworzonego przez ludzi, Warszawa.
Kotula, S.D., 2007, Web 2.0 – współczesny paradygmat internetu, in: Oblicze internetu. Architektura komunikacyjna sieci (Web 2.0 – the modern paradigm of the Internet, in: The face of the Internet. Network communication architecture), ed. M. Sokołowski, Elbląg.
Lakomy M., 2013, Demokracja 2.0. Interakcja polityczna w nowych mediach, Kraków.
Levinson P., 2010, Nowe, nowe media (New, new Media), Kraków.
Lister M., Dovey J., Giddings S., Grant I., Kelly K., 2009, Nowe media. Wprowadzenie (New Media. Introduction), Kraków.
Maciąg R., 2013, Pragmatyka internetu. Web 2.0 jako środowisko (The Pragmatics of the Internet. Web 2.0 as the Environment), Kraków.
Noor Al-Deen, H.S., Hendricks, J.A. (eds.), 2013, Social media. Usage and impact, Lexington.
Ricardo F.J., 2009, Cyberculture and New Media, Amsterdam – New York.
Shapiro C., 2007, Potęga informacji. Strategiczny przewodnik po gospodarce sieciowej (Information Rules: A strategic Guide to the Network Economy), Gliwice.
Szpunar M., 2010, Nowe media a paradygmat kultury uczestnictwa, in: Graszewicz, M., Jastrzębski, J. (eds.), Teorie komunikacji i mediów 2, Wrocław.
Tapscott D., 2010, Cyfrowa dorosłość. Jak pokolenie sieci zmienia nasz świat (Digital adulthood. How the network generation is changing our world), Warszawa.
The Internet Galaxy: Reflections on the Internet, Business, and Society, 2002, Oxford University Press, Oxford.
Netography:
Federal Networking Council (FNC), Definition of “Internet”, <http://www.nitrd.gov/fnc/Internet_res.aspx>.
Jasiołek, K., Jak często odwiedzamy portale społecznościowe, <http://www.komputerswiat.pl/nowosci/internet/2012/45/jak-czesto-rodacy-odwiedzaja-portale-spolecznosciowe-%28infografika%29.aspx>.
Obremski, M., 90% internautów korzysta z serwisów społecznościowych, <http://www.rp.pl/artykul/996789.html?print=tak&p=0>.
O'Reilly, T., What is web 2.0?, <http://oreilly.com/web2/archive/what-is-web-20.html>.
Socjalni Polacy – jak często odwiedzamy portale społecznościowe, <http://biznes.onet.pl/socjalni-polacy-jak-czesto-odwiedzamy-portale-spol,18562,5297159,news-detal>.