CEL NAUKOWY: Celem publikacji jest przedstawienie wyników badań, które przedstawiają w kolejnym świetle problematykę komunikowania się w organizacji. Podjęte badania mają wypełnić kolejną lukę w kwestii rekomendacji do rozwoju kompetencji komunikacyjnych menedżerów organizacji o określonej specyfice.
PROBLEM I METODY BADAWCZE: Problematyka podjętych badań podnosiła kwestię procesu komunikacji interpersonalnej w badanej organizacji. Jako główną metodę badawczą zastosowano metodę ankietową.
PROCES WYWODU: W pierwszej części artykułu zaprezentowano terminologię komunikacji interpersonalnej w organizacji jako kanwę teoretyczną badań. Następnie dokonano przeglądu wyników badań własnych wraz z analizą krytyczną opartą na przyjętej problematyce. Artykuł zakończono kluczowymi wnioskami i rekomendacjami.
WYNIKI ANALIZY NAUKOWEJ: Uzyskane wyniki badań wykazały, że wprawdzie w organizacji stosuje się odpowiednie środki przekazu informacji, a pracownicy wykazują wysoki poziom zadowolenia z komunikacji interpersonalnej, to jednak są obszary, w których należy dokonać zmian.
WNIOSKI, INNOWACJE, REKOMENDACJE: Analiza wyników przeprowadzonych badań pokazały, że komunikacja interpersonalna odgrywa kluczową rolę w kształtowaniu klimatu współpracy w firmie oraz determinuje pożądane stosunki interpersonalne. Praktyczne implikacje z przeprowadzonych badań, to przede wszystkim konieczność ciągłego rozwoju kompetencji komunikacyjnych menedżerów. Organizowanie szkoleń pomagających kształtować kompetencje komunikacyjne pracowników organizacji. Docenienie przez menedżerów znaczenia roli komunikacji interpersonalnej w organizacji, która pozytywnie wpływa na skuteczność wykonywania zadań.
zarządzanie komunikacją ; kompetencje menedżera ; kompetencje komunikacyjne ; komunikacja interpersonalna ; manager competences
Zasady cytowania
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Uwagi dotyczące praw autorskich
Autorzy publikujący w tym czasopiśmie wyrażają zgodę na następując warunki:
Wyraża się zgodę i zachęca autorów do publikacji ich tekstu w Internecie (np. w repozytorium instytucji lub na jej stronie internetowej) przed lub podczas procesu składania tekstu jako, że może to prowadzić do korzystnych wymian oraz wcześniejszego i większego cytowania opublikowanego tekstu (Patrz The Effect of Open Access). Zalecamy wykorzystanie dowolnego portalu stowarzyszeń badawczych z niżej wymienionych: