Aktywność finansowa dzieci i młodzieży w Polsce. Wyniki badania ilościowego. (2014). Konsorcjum Pracowni Badań i Innowacji Spo-łecznych „Stocznia” i Grupy IQS dla Departamentu Edukacji i Wydawnictw NBP. Warszawa. https://d-pt.ppstatic.pl/k/r/1/ef/5a/56fc2f7cb207d_z.pdf? 1467784925 (dostęp: 10.10.2021).
Are Students Smart About Money?, OECD, PISA 2018 Results. (2020), OECD, vol. IV.
Badora, B. (2021). Sytuacja społeczno-zawodowa osób w wieku 18–24 lata w ostatnim 30-leciu, Komunikat z badań CBOS, 68, 1–16. https://cbos.pl/SPISKOM.POL/2021/K_068_21.PDF (dostęp: 10.10.2021).
Bamforth, J., & Geursen, G. (2017). Categorizing the money man-agement behaviour of young consumer. Young consumers, 45, 227–241.
Barembruch, A. (2012). Edukacja i wiedza finansowa a zarządzanie finansami osobistymi. Ekonomiczne problemy usług, 96, 127–140.
Danes, S.M., & Haberman H. (2007). Teen Financial Knowledge, Self-Efficacy, and Behavior: A Gendered View. Journal of Financial Counseling and Planning, 18(2), 48–62. https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=2228406 (dostęp: 6.12.2022).
Fernandes, D., Lynch, J.G.Jr., & Netemeyer, R.G. (2014). Financial literacy, financial education, and downstream financial behav-iors. Management Science, 60, 1861–1883.
Folwarski, M. (2021). Innowacje cyfrowe w bankowości a włączenie cy-frowe i finansowe społeczeństwa. Kraków: Wydawnictwo Uniwer-sytetu Jagiellońskiego.
Global Financial Inclusion. The World Bank, Data Bank. https://databank.worldbank.org/source/global-financial-inclusion (dostęp: 10.10.2021).
Grusec, J.E., & Davidov, M. (2008). Socialization in the Family: The Roles of Parents. In J.E. Grusec, & P.D. Hastings (Eds.), Handbook of Socialization: Theory and Research (pp. 284–308). New York and London: Guilford Press.
Husiatyńska, R. (2018). Wpływ edukacji finansowej na świadomość podejmowanych decyzji finansowych przez społeczeństwo. Eu-ropa Regionum, 1 (XXXIV), 41–51.
Huston, S.J. (2010). Measuring financial literacy. Journal of Consumer Affairs, 44, 296–316.
Kołodziej, S. (2015). Wczesna aktywność ekonomiczna i zawodowa – wzajemne zależności. In T. Chirkowska-Smolak, & J. Grobelny (Eds.), Człowiek na rynku pracy. Wyzwania i zagrożenia (s. 61–70). Kraków: Wydawnictwo LIBRON.
Krajewska, A. (2019). Do pracy czy na studia? Zmiany w decyzjach edukacyjnych młodzieży. Komunikat z badań CBOS, 143, 1–12. https://cbos.pl/SPISKOM.POL/2019/K_143_19.PDF (dostęp: 10.10.2021).
LeBaron, A.B., Holmes E.K., Jorgensen, B.L., & Bean, R.A. (2020). Pa-rental Financial Education During Childhood and Financial Be-haviors of Emerging Adults. Journal of Financial Counselling and Planning, 31(1), 42–54.
Lejman-Gąska, A., & Ogórek, M. (2019). Świadomość finansowa młodych dorosłych w Polsce jako wrażliwej grupy demograficz-nej. Rozprawy ubezpieczeniowe. Konsument na rynku usług finanso-wych, 33, 11–32.
Loke, V., Choi, L., & Libby, M., (2015). Increasing Youth Financial Capability: An Evaluation of the MyPath Savings Initiative. The Journal of Consumer Affairs, 49(1), 97–126.
Młodzi Polacy radzą sobie z finansami. (2020). Filary Biznesu. https://filarybiznesu.pl/mlodzi-polacy-radza-sobie-z-finansami/a4813 (dostęp: 10.10.2021).
Musiał, M. (2016). Znaczenie wiedzy finansowej w procesie zarzą-dzania finansami osobistymi, Finanse i Prawo finansowe, 3, 97–108.
Omyła-Rudzka, M. (2019). Warunki materialne młodzieży kończącej szkoły ponadgimnazjalne. In M. Grabowska, & M. Gwiazda (Eds.), Młodzież 2018 (34–43). CBOS.
Paczka, E. (2020). Zmiana zachowań rynkowych pokolenia Z. Eko-nomia – Wrocław Economic Review 26(1), 21–34.
Pahlevansharif, S., & Naghavi, N. (2020). Family financial socializa-tion, financial information seeking behavior and financial literacy among youth. Asia-Pacific Journal of Business Administration, 12(2), 163-181.
PISA 2015 Results (Students’ financial literacy). (2017). OECD. https://read.oecd-ilibrary.org/education/pisa-2015-results-volume-iv_9789264270282-en#page1 (dostęp: 7.11.2022).
Postawy Polaków wobec finansów. Badanie Fundacji Citi Handlowy i Fundacji Think!, listopad 2019. https://www.citibank.pl/poland/kronenberg/polish/files/raport_postawy_2019.pdf (dostęp: 10.10.2021).
Postawy Polaków wobec finansów. Badanie Fundacji Citi Handlowy i Fundacji Think!, luty 2021. https://www.citibank.pl/poland/kronenberg/polish/files/raport_postawy_2021.pdf (dostęp: 10.10.2021).
Potocki, T., & Opolski, K. (2016). Metody podnoszenia świadomości finansowej wśród osób zagrożonych wykluczeniem społecznym. Studia Prawno-ekonomiczne, XCVIII, 255–274.
Sari, M., Santoso, R.A., Handayani, A., & Reviandani W. (2022). Fi-nancial Behavior and Knowledge, and Parents’ Education and Revenue on Management Students’ Financial Behavior. Inter-disciplinary Social Studies, 6(1), 783–792. https://doi.org/10.55324/iss.v1i6.152 (dostęp: 7.11.2022).
Smalej, O., Kawczyńska-Butrym, Z., Mącik, R., & Pantyley, V. (2021). Zachowania młodych konsumentów na rynku finansowym w aspekcie oszczędzania i inwestowania pieniędzy – wyniki ba-dania ankietowego. E-mentor, 4(91), 35–42.
Szafrańska, M. (2011). Wiedza i umiejętności finansowe młodzieży wiejskiej na przykładzie Małopolski. Roczniki Naukowe Stowarzy-szenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 13(1), 384–388.
Topa, G., Hernández-Solis, M., & Zappala, S. (2018). Financial Man-agement Behavior Among Young Adults: the Role of Need for Cognitive Closure in a Three-Wave Moderated Mediation Model. Frontiers in Psychology, 9, 2410, 1–10. https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fpsyg.2018.02419/full (dostęp: 7.11.2022).
Understanding Youth and their Financial Needs (2013). Youth and Fi-nancial Services Working Group. https://seepnetwork.org/files/galleries/1058_Understanding_Youth_and_their_Financial_Needs_April_2013.pdf (dostęp: 7.11.2022).
Van Campenhout, G. (2015). Revaluing the role of parents as finan-cial socialization agents in youth financial literacy programs. Jo-urnal of Consumer Affairs, 49(1), 186–222.
Zdanowska, M. (2021). Świadomość finansowa w Polsce. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Współczesne Problemy Eko-nomiczne. Globalizacja. Liberalizacja.Etyka, 5, 213–225.