Media będąc kanałem komunikacji między politykami, a opinią publiczną odgrywają istotną rolę w kształtowaniu postaw społecznych. Ich rolę wykorzystują politycy, by kształtować opinie, popularyzować sądy, wdrażać zmiany, zdobywać władze. Za sprawą mediów dokonuje się zarówno promocja określonych wartości, jak i ich deprecjacja czy dewaluacja. Różnorodności funkcji spełnianych przez media nierozerwalnie towarzyszy intencja pozyskania adresatów. Samo pozyskiwanie odbywa się na warunkach znanych nadawcy, a niekoniecznie uchwytnych dla odbiorcy, co łączy się z przekonaniem, że dany komunikat skierowany jest do wybranej osoby i reprezentuje system wartości, która ta podziela. Uznając powyższe zagadnienia za aktualne i istotne dla naukowego dyskursu, poświęcamy im kolejny numer Horyzontów Polityki. Proponujemy następujące problemy badawcze:
- komercjalizacja mediów i sprawowanie władzy,
- media w służbie elit politycznych i ich interesów,
- polityka i style medialnej komunikacji,
- reklamowa gra o wyborcę,
- media w wyborach samorządowych i prezydenckich oraz związane z tym tendencje,
- osoby „znane z widzenia” o sposobach kształtowania wizerunków polityków,
- medialne sylwetki polityków, a sposób przekazywania informacji,
- wartości i antywartości w świecie polityki.
Do publikacji artykułów zapraszamy naukowców reprezentujących różne dziedziny wiedzy, badaczy z obszaru nauk społecznych (nauk o komunikacji społecznej i mediach, nauk o polityce i administracji) oraz nauk humanistycznych (filozofii, nauk o kulturze i religii).